Meteen aan de slag - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Meteen aan de slag - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Meteen aan de slag

Door: Claudia van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Claudia

16 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Columbia

Nadat ik gisteren eindelijk aankwam, heb ik geen moment echt stil kunnen zitten. Lauren (één van mijn nieuwe huisgenootjes) kwam me ophalen. Ze bracht Shelbi (ook een huisgenootje) en Lieke mee. Het is misschien een goed moment om Lieke even voor te stellen, want jullie zullen misschien nog wel meer over haar horen. Lieke, komt net als ik, van de Rijksuniversiteit Groningen, maar ze studeert iets (compleet) anders. Ze woont momenteel in hetzelfde huis als ik, op dezelfde gang. Green quad hoog! :)

Nadat ik was aangekomen in het appartementje, dat er prima uitziet - niet te groot, maar ook niet te klein - stapten we meteen weer in de auto. Jennifer (mijn derde huisgenootje) kwam dit keer ook mee. We moesten eerst even iets afleveren bij Lauren thuis, waarna we naar de Target gingen; een enorm grote Amerikaanse winkel waar ze letterlijk alles hebben. Eten, kleren, zeep, een apotheek, woonspulletjes, etc. etc. . Wat me hier wel opviel is dat ze veel minder om hun geld denken. Waar ik voor het rek stond na te denken of dingen hoe duur ongeveer waren en wat het goedkoopst was, gooiden de anderen gewoon hun karretje vol. Dit is denk ik de Amerikaanse mentaliteit een beetje, maar misschien ook het feit dat ze geholpen worden door hun ouders en alle drie eerstejaars zijn.

Dat laatste puntje merk ik toch echt wel. Lauren, Jennifer en Shelbi gaan alle drie voor het eerst op zichzelf wonen. Het is niet precies te omschrijven hoe dat anders is, maar misschien kun je je er een voorstelling bij maken. Ondanks dat zijn het leuke meiden en erg open. Net zoals iedereen hier eigenlijk zijn ze makkelijk om mee te praten. Zij, en iedereen denk ik hier, zijn net iets meer extravert dan Nederlanders.

Nog voordat we goed en wel terug waren van de Target, hadden we een Green Quad meeting waarin ze niet veel meer vertelden dan dat je je moest gedragen. Daarna liepen we met alle eerstejaars (en internationale studenten) naar het basketbal stadion. Een intens groot gebouw. (Als je googled op 'Colonial Life Arena' en dan naar de plaatjes gaat kun je je misschien een voorstelling maken). Daar werden we verwelkomt door muziek, cheerleaders en de mascotte. Na wat informatie was er zelfs een goochelshow! Lieke en ik vonden het allemaal heel interessant; hiervoor zijn we naar Amerika gekomen. Echter, mijn drie huisgenootjes hadden het al snel gehad en vertrokken halverwege. Dit ook voelt als eerstejaars gedrag.

Toen ik eindelijk thuis kwam, ging ik EINDELIJK douchen en daarna kroop ik onder de wol.

Funfact: De airconditioning in gebouwen staat hier overal erg hard. Waar wij Nederlanders leren dat je het verschil tussen binnen en buiten niet te groot moet maken, trekken ze zich hier daar niet zoveel van aan. Ik denk dat er makkelijk 10 graden verschil zit tussen binnen en buiten, dus iedere keer loop je tegen een muur aan. Momenteel is het 29 graden (voelt als 41) en het word 35.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9449

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: