Omdat het maar weer eens tijd werd - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Omdat het maar weer eens tijd werd - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Omdat het maar weer eens tijd werd

Door: Claudia van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Claudia

03 September 2016 | Verenigde Staten, Columbia

Een 'ervaring' rijker, schrijf ik mijn derde blog vanuit mijn appartementje. Met een 'ervaring' bedoel ik mijn eerste orkaan. Laat ik dat echter meteen even afzwakken. Er is inderdaad een orkaan geweest boven South Carolina, maar de omstandigheden hier waren te vergelijken met een natte herfstdag met wat extra harde wind. Ze hadden ons voorbereid op overstromingen, geen schoon drinkwater en het uitvallen van de stroom, maar niets van dit alles is - gelukkig - gebeurd. Ik heb gewoon een dagje binnen gezeten en mijn online cursus afgemaakt.

Laat ik van die online cursus gebruik maken als bruggetje naar mijn tweede puntje voor deze blog. De werkdruk. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik hier hard zou moeten werken aangezien het niveau van lesgeven hier lager zou moeten liggen dan in Nederland. Echter, niets is minder waar. Waar wij in Nederland het grootste gedeelte van ons cijfer krijgen met het eindtentamen, telt dat hier voor maximaal 25%. De andere 75% moet dus behaald worden met tussentijdse tentamens en opdrachten. Oftewel, ik moet hier veel meer doen gedurende mijn semester, terwijl ik in Nederland ook wel dingen moet doen gedurende het semester, maar daar toch vooral een eindsprint moet maken. Voor één vak moest ik zelfs een online cursus volgen. Het marketing vak vereiste me dat ik een vier en een half uur durende online marketing cursus nam, met een tentamen van een uur erachteraan. Als huiswerk. Maar goed, dat is nu afgerond, dus ik mag beginnen met het leren voor andere tentamens...

Hoewel ik hier veel huiswerk heb, is dat zeker niet de enige manier hoe ik mijn dagen vul. Zoals ik in mijn vorige blog al had vermeld, is sport hier erg belangrijk. Naast de yoga die ik doe op dinsdag, en het zwemmen, kijk ik ook veel naar sport hier. American Football is de belangrijkste sport hier en studenten krijgen gratis kaartjes voor de wedstrijden. Echter, om deze te kunnen krijgen moeten er punten verzameld worden. En punten worden verzameld door naar andere sporten te gaan kijken - die overigens ook allemaal gratis te bezoeken zijn als student. Dus, ik ben ondertussen al naar drie voetbal wedstrijden geweest (en ga vanavond weer) en heb football gekeken in een grote zaal toen ze uit speelden. Allemaal om genoeg punten te verzamelen zodat ik naar football kan.

Verder heb ik mij bij een studenten organisatie aangesloten: Off Off Broadway. Deze musical groep voert één keer per semester iets op en ik heb een rol gekregen! Ik ben Ruth, maar weet nog niet hoeveel ik te zeggen heb aangezien het script er nog niet is. Volgende week beginnen de repetities en ik heb er zin in. In Groningen was ik te druk voor toneel, maar hier besteed ik er graag wat tijd aan.

Nu beëindig ik deze blog maar, aangezien ik nog niets heb gelezen voor volgende week. Morgen en maandag heb ik geen tijd omdat ik met mijn huisgenootjes naar een pretpark ga. Dus, aan de slag maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 9452

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: