Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Atlanta

Door: Claudia van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag precies een maand geleden schreef ik mijn vorige blog. Tot dit weekend was er eigenlijk ook niet zoveel te vertellen. Mijn weken zagen er ongeveer hetzelfde uit.

Maandag: Ik heb één les om 9:40, besteed dan tijd aan studeren/sporten/of iets dergelijks, en ga om 17:30 naar mijn musicalgroep toe.
Dinsdag: Ik heb drie lessen, begin om 8:30 en eindig om 14:30. Tussendoor heb ik een twee-uur durende pauze (waar ik vandaag gebruik van maak om deze blog te schrijven). Verder heb ik de hele avond zangles van de musicalgroep. Ik begin daar om 18 uur en kom ergens rond 21 uur weer thuis.
Woensdag: Ik heb dezelfde les als op maandag en dus weer flink wat vrije tijd. 's Avonds heb ik om 9 uur pas de musicalgroep.
Donderdag: Het lesrooster van dinsdag herhaalt zich, en - natuurlijk - heb ik ook deze dag musical les; om 18 uur.
Vrijdag: Op vrijdag heb ik geen les, maar uiteraard heb ik musicalgroep (ik heb mezelf opgegeven voor veel nummers). Ik zing om 3 uur en half 5.
In het weekend doe ik verschillende dingen, waaronder naar de football wedstrijd gaan als we thuis spelen. Ik heb genoeg punten verzamelt (zie één van mijn vorige posts voor uitleg) om telkens op het beneden gedeelte te zitten van waar je ook daadwerkelijk iets van de wedstrijd kunt zien. Verder maak ik huiswerk, sport ik, doe ik boodschappen of gaan we iets anders leuks doen.

Dit laatste weekend was echter een beetje anders. We hadden herfstvakantie wat betekende dat we een lang weekend hadden, beginnende op donderdag. Samen met Lieke en Renée (beide Nederlands), en Sarah (Italiaans) ging ik naar Atlanta in de staat Georgia. We kwamen op donderdagavond aan en gingen zondagochtend (helaas) al weer terug.

De eerste dag hebben we vooral besteed aan dingen bekijken en het bezoeken van 'The World of Coca Cola'. Het laatste was een heel 'museum' gewijd aan Coca Cola, inclusief een grote rondlopende ijsbeer; oude items van Coca Cola; een kijkje in het productieproces; een 4D film over het geheime recept; kunstvoorwerpen; Coca Cola producten van over de hele wereld; en een uitgebreide giftshop. Na te hebben geluncht bij de allereerste Chick-fil-a (een soort kip-restaurant net zoals de KFC) gingen we naar de herinneringsplaats van Martin Luther King Jr. We bezochten zijn graf, liepen door een kleine tentoonstelling, en bekeken zijn ouderlijk huis. Hierna besloten we dat het maar weer eens tijd werd om naar huis te gaan. We waren echter een behoorlijk stuk buiten het centrum en hebben denk ik wel een uur gelopen voordat we bij ons hotel aankwamen. Ondanks dat we al vreselijk moe waren voordat we begonnen met lopen, zorgde het er wel voor dat we een groot gedeelte van de stad zagen en wat plaatjes konden schieten.

De tweede dag liepen we naar het noorden van de stad, waar we de vorige dag naar het zuiden waren gelopen, en kwamen bij een winkel gedeelte uit. Een groot verschil met Europa is dat Amerikaanse steden niet echt een centrum hebben, en dus ook niet een centrum met winkeltjes. Als je wilt shoppen moet je naar een groot winkelcentrum toe. Dit 'winkelcentrum' was echter niet overdekt en leek meer op een stadscentrum zoals wij het gewend zijn (al was het dus totaal niet het centrum, maar aan de rand van de stad). We hebben de middag daar rondgelopen en besloten toen weer naar huis te gaan. Ik heb één shirtje gekocht, en was hem meteen bijna kwijt geraakt door hem in een winkel achter te laten. Oeps. Maar hebben hem gelukkig teruggevonden. Sterker nog, ik draag het shirtje nu. 's Avonds hebben we nog een klein stukje van de stad gezien en cheesecake gekocht - Lieke had er al de hele dag zo'n zin in.

De volgende dag vertrokken we om 10 uur met de bus weer terug naar Columbia waar we na een 4 uur durende reis aankwamen.

En dat brengt je tot het moment dat ik deze blog schrijf. Je weet wat ik gister heb gedaan aangezien ik mijn gewone rooster volgde en bent dus weer helemaal op de hoogte van mijn leven hier :)

Funfact: Ik ben blij dat ik een rugzak heb gekocht voordat ik hier kwam. Iedereen hier draagt een rugzak bij zich. Ik heb slechts een enkeling gezien met een ander soort tas dan een rugzak. Met de warmte en de heuvels heb ik overigens ook niet zoveel zin om me druk te maken over het dragen van een tas.

Funfact 2: De Amerikanen worden veel meer bemoederd dan Nederlanders. Er worden bijvoorbeeld overal op de campus gratis griepprikken uitgedeeld en je kunt zelfs naar de supermarkt gaan om een griepprik te krijgen. Als je die haalt krijg je een vijf dollar tegoedbon! Een ander voorbeeld: op de zijspiegels van een auto staat letterlijk 'let op. Objecten in de spiegel zijn dichterbij dan ze lijken'. Aan de andere kant, als bedrijven je niet voor zulke dingen waarschuwen, of je niet vertellen dat koffie warm is (want dat is natuurlijk niet logisch), wordt je meteen voor de rechter gesleept. Amerika... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9391

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: