Speciale weken - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Speciale weken - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Speciale weken

Blijf op de hoogte en volg Claudia

06 November 2016 | Verenigde Staten, Columbia

De laatste paar weken waren gevuld met speciale evenementen en activiteiten. Maar laat ik het in chronologische volgorde vertellen om het makkelijk te houden. De week na Atlanta was er een grote kermis aanwezig, dicht bij het football stadium. Er was één dag dat we gratis naar binnen mochten als studenten en daar maakten we dus gebruik van. Lees dus: normaal moet je zowel betalen voor de entree prijs, voor je attractietickets en voor het veelal gefrituurde eten (In het zuiden van Amerika wordt letterlijk alles gefrituurd. Van kip tot aan oreo's en boter). Ik ging daar heen samen met een meisje van Off Off Broadway (de musicalgroep) en vrienden van haar. Naast een paar attracties te hebben gedaan, waaronder ééntje die razendsnel ronddraait en waar je niet in vastzit, waren er ook andere dingen te bezichtigen. Allereerst liepen we een soort boerenmarktje binnen. Daar verkochten ze allerlei soorten honing in alle soorten en maten; lagen enorm grote groenten (zie foto's); verkochten ze zelfgemaakte taartjes; en was een enorme bijenkorf gemaakt uit ballonen waar je doorheen kon lopen. Het tweede ding wat we bezochten was een stal vol met dieren. Er waren voornamelijk allemaal koeien die zo mooi mogelijk werden gehouden door ze te wassen en borstelen, maar er waren ook eenden, konijnen, en cavia's (!). De dieren werden daar gehouden om later gejureerd te worden welk dier het mooiste of het grootste was. Persoonlijk vond ik dit maar vreemd; cultuurverschilletje.

De week erna begonnen aan het einde van de week de halloween activiteiten. Er waren bijvoorbeeld verschillende spookhuizen op campus (die ik helaas allemaal gemist heb) en activiteiten zoals pompoenen uitsnijden. Op donderdag gingen we met een groep internationale studenten verkleed naar de stad en op vrijdag had ik een halloween feestje van Off Off Broadway.

Tijdens het halloween weekend begon ook Homecoming. Al ben ik er nog steeds niet helemaal uit waarom het bestaat, het is een soort wedstrijd tussen alle studentenverenigingen, sororities en fraternities. Als Off Off Broadway deden we dus mee met activiteiten zoals een spandoek maken, een parade lopen en een sportdag. Aan de laatste heb ik meegedaan om mijn vereniging te helpen. Al waren we niet de allerbeste, we hebben wel gewonnen in de 3-benen-race. Blijkbaar werken we dus goed samen en in ritme.

Verder besteed ik sommige van mijn avonden gezellig met internationale mensen of met mensen van Off Off Broadway. Twee dagen geleden, bijvoorbeeld, ging ik met Julia (van de musicalgroep) naar een improvisatieles waarna we naar haar huis gingen en twee echte meidenfilms hebben gekeken.

Volgende week, beginnende met vanmiddag eigenlijk al, wordt een hele drukke week. We hebben veel repetities om het stuk in elkaar te zetten. Donderdag beginnen de voorstellingen al en we spelen de musical in het totaal vijf keer. Als het goed is wordt het opgenomen dus daar komen jullie niet onderuit!

Ik zou misschien nog wel meer kunnen schrijven maar er zijn gratis pannenkoeken beneden. Je moet je prioriteiten stellen :)

Funfact: Alle eerstejaars leven hier op de campus. Bijna alle ouderejaars niet en daarom hebben zij allemaal een auto. Als ik dus naar een Amerikaanse vriend toe ga, halen ze me altijd op met de auto en brengen ze me terug. Ik moest overigens wel even aan de rijstijl hier wennen. Er zijn veel meer stopborden; bij verkeerslichten gaan niet bijvoorbeeld eerst de mensen naar links, maar alle lichten springen op groen voor de twee rijbanen tegenover elkaar; en ze remmen hier veel later en harder dan in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 9413

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: