Onderweg - Reisverslag uit Toronto, Canada van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Toronto, Canada van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Claudia van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Augustus 2016 | Canada, Toronto

Zittende in lounge 15, een afgelegen stukje aan de zijkant van het vliegveld waar mensen de nacht kunnen doorbrengen (lees, waar men op stoelen en bankjes kan liggen), schrijf ik mijn eerste verslag. Het is nu 20:17 lokale tijd, wat betekent dat het 2:17 is in Nederland. Het betekent ook dat ik al 9 uur in het vliegtuig heb gezeten, zo'n 19 uur heb gereisd en al zo'n 20 tot 21 uur wakker ben. Pfoe. Maar, door het schrijven van dit verslag probeer ik nog even wat tijd te rekken zodat ik zoveel mogelijk gewend raak aan de lokale tijd. Vergeef het mij dus als er wat typ- of spelfoutjes in mijn tekst mochten verschijnen. Ik ben al een tijdje wakker.

Rond 7 uur vertrokken we van huis, haalden mijn vader op en reden naar Schiphol toe. Daar hebben we nog even een broodje met elkaar gegeten, waarna we toch echt gedag moesten zeggen. Drie uur vliegen, maar een uur later was ik in Reykjavik. In het vliegtuig zat ik tussen twee jonge mensen die allebei onderweg waren naar de VS en die ook allebei in het buitenland hadden gestudeerd. Ze waren heel positief over hun ervaringen en wensten me veel succes.

Op het vliegveld ging het allemaal makkelijk en voorspoedig, en al snel zat ik in het volgende vliegtuig richting Toronto. Het vliegen duurde 6 uur (!), maar ik kwam weer maar twee uur later aan dan dat ik was vertrokken. Zes uur is toch wel een behoorlijk lange tijd om stil te zitten. Gelukkig zijn mijn twee vluchten morgen een stukje korter!

Nu dat het 20:30 is, ben ik toch echt wel heel erg moe en ga ik eens proberen een oogje dicht te doen. Mijn volgende vlucht vertrekt pas over zo'n 19 uur, dus ik heb nog wat tijd om te doden. Verdere berichten zullen zeker snel volgen.

Fun fact: Er komt hier warm water uit de kranen bij de wc's! Lekker voor je handen, maar daar moet je niet je flesje mee willen vullen :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 9478

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: