Tussen het studeren door - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Tussen het studeren door - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Tussen het studeren door

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 September 2016 | Verenigde Staten, Columbia

Zoals de titel misschien al doet vermoeden, ben ik momenteel (of eigenlijk zo'n 5 minuten geleden nog) aan het studeren. Morgen (maandag) én dinsdag heb ik tentamens. Echter, aan mijn blog schrijven is ook belangrijk en een pauze lijkt me welverdiend na de hele dag al te hebben geleerd.

Zoals al vermeld in mijn vorige blog, besteed ik mijn dagen voornamelijk met huiswerk en musical repetities. Dat moet ook wel, want in de weekenden heb ik vaak andere dingen te doen. Het weekend van mijn vorige blog had ik een extra dagje vrij op maandag waarin ik met een huisgenootje naar Carowinds, een pretpark ging. Omdat ze graag nog even thuis wilde zijn, vertrokken we op zaterdag avond naar haar ouders. De zondag die daarop volgde hebben we besteed aan winkelen en die avond aan spelletjes spelen met haar ouders. Omdat Shelbi (mijn huisgenootje) had verteld dat ik in Nederland wel mocht drinken - de leeftijdsgrens ligt hier op 21 - hadden ze een fles wijn voor me gekocht. Ook nodigden ze me uit om Thanksgiving bij hun te komen vieren in november. Ik denk dat ik op dat voorstel in ga, want ik wil graag zoveel mogelijk écht Amerikaanse dingen ervaren. Thanksgiving in familie sferen is één van die dingen.

De volgende dag in het pretpark was ook erg leuk. Lees: er waren meer achtbanen dan ik kon bezoeken in één dag. En een fijne bijkomstigheid: het was nog gratis ook omdat Shelbi er had gewerkt en vrijkaartjes had gekregen.

Vorig weekend organiseerde de organisatie voor internationale studenten een reisje naar Charleston, een stadje bij de kust. Charleston was mijn tweede keuze om te studeren en nu het ze gezien te hebben, zou het ook niet verkeerd zijn geweest om daar terecht te zijn gekomen. Maar, ik ben zeker erg blij met waar ik nu zit en zou het niet om willen ruilen! Charleston is een kleiner stadje met meer Europese invloeden, wat je voornamelijk kunt zien aan de bouwstijl. Ik heb twee foto's van Charlestond toegevoegd. Het enige jammere aan dit reisje was dat we maar 2 uur in de stad zelf hadden waarin we ook moesten eten. Daarna gingen we nog zo'n 2 uur naar het strand toe om te zwemmen en zonnen.

Gister, zaterdag, heb ik mijn eerste football wedstrijd meegemaakt. Voordat de wedstrijd begon, waren er feestje op de parkeerplaatsen. Mensen die niet naar de wedstrijd zelf gingen, of waar bepaalde familieleden alleen naar de wedstrijd gingen, hadden hele televisies meegenomen en die neergezet op de parkeerplaats. Alles om de sfeer mee te proeven. De wedstrijd zelf was groots aangekleed, met cheerleaders, een heel vak vol met de schoolband en vlaggenzwaaiers, en natuurlijk Cocky, de schoolmascotte. Ook hiervan heb ik foto's toegevoegd. Ik hoop snel ook een filmpje te plaatsen van het geheel zodat jullie de sfeer ook meer kunnen proeven. Een groot verschil tussen het kijken op televisie en in het echt is namelijk echt de sfeer. Op tv kijk ik naar het spel terwijl ik in het stadion veel meer te zien had en soms het spel een beetje aan me voorbij liet gaan. Maar dat komt dus nog!

Nu maar weer snel verder leren voor mijn tentamens, want ik wil wel goed scoren :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9472

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: