Onderweg 2.0 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Onderweg 2.0 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Onderweg 2.0

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

New York. De stad waar dromen geboren worden en… ze dan weer keihard verpletterd worden.

Na mijn nacht en halve dag in Toronto (ik heb een foto toegevoegd van Lounge 15 's nachts), zat ik in het vliegtuig naar New York. Het vliegtuig vertrok al te laat omdat het heel lang moest taxiën en toen het dan eindelijk aankwam, zo’n half uur tot uur te laat, mochten we niet naar de gate. We stonden maar ergens op de grond, te wachten in het vliegtuig totdat we er eindelijk uit zouden mogen. Dat kwam doordat er een ernstige onweersbui was geweest en de andere vliegtuigen niet hadden kunnen vertrekken, zo werd gezegd. Ondertussen zou mijn vlucht naar Columbia wel bijna vertrekken. Waar ik dacht meer dan 2 uur overstap te hebben, miste ik nu mijn vlucht! Echter, toen we eindelijk het warme vliegtuig hadden verlaten (het was buiten 45 graden en het vliegtuig, al stond de airconditioning hard aan, werd daardoor ook flink warm) en ik de aankomst/vertrek hal inliep, was mijn vliegtuig nog niet vertrokken. Gelukkig! Maar ook die hoop – droom zo je wil – werd uiteindelijk verpletterd. Na van gate te hebben gewisseld; de aankomst tijd te hebben zien veranderd; en na door een foutje van de monitor opnieuw door de douane te zijn geweest, werd ons vliegtuig geannuleerd. Ik kan je wel vertellen dat ik het op dat moment een beetje had gehad. Ik was al bijna 44 uur onderweg en nu bij de laatste vlucht ging het mis. Maar, mijn ticket kon veranderd worden en ik kreeg een kussentje en een dekentje voor de nacht. Toen ik ging slapen was er bijna niemand, maar toen ik rond half 6 wakker werd, was ik omringd door mensen die zaten te wachten op hun vlucht. Gênant! Maar, toch heb ik nog even door gedommeld tot 7 uur.

Momenteel zit ik – na gek genoeg beter geslapen te hebben dan in Toronto, waar er toch minder mensen rondliepen, maar waar ik op mijn rugzak én koffer moest letten – bij mijn gate. Over zo’n twee uur zou het vliegtuig moeten vertrekken, maar ik heb wel geleerd gister dat dat geen gegeven feit is. Gisteravond in de rij voor de ticket-omboeking sprak ik met een jongen die me vertelde dat in vijf jaar, hij al acht geannuleerde vluchten had gehad. En anderen beaamden dat vliegtuigen hier vaak niet op tijd vliegen. (Oftewel, voor mijn terugweg zijn overstappen prima, maar niet meer in de VS).

Mocht alles goed gaan, dan kom ik rond 12:30 (lokale tijd) toch eindelijk in South Carolina aan. En dan zie ik wel weer verder. Ik heb Lauren op de hoogte gehouden en ze klinkt erg lief, dus ik verwacht dat ze me nog steeds wel wil ophalen. Anders ben ik in ieder geval weer een stukje dichterbij gekomen.

Als laatste mag ik wel zeggen dat iedereen hier heel aardig is. Je begint makkelijker een gesprekje met de mensen naast je en ze lijken erg geïnteresseerd. Van een vrouw die vlak tegenover de universiteit schijnt te wonen kreeg ik een kaartje met haar nummer. Mocht ik ooit vragen hebben, of iets nodig, kon ik haar bellen!

PS. Er staat dat het vliegtuig op tijd is op de borden. We zullen zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9459

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: