Mijn laatste berichtje uit Columbia - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu Mijn laatste berichtje uit Columbia - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Claudia Veer - WaarBenJij.nu

Mijn laatste berichtje uit Columbia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 December 2016 | Verenigde Staten, Columbia

Goedemorgen!
Dit zal het laatste berichtje zijn vanuit Columbia. Van zaterdag op zondag vertrek ik namelijk naar Orlando, om daar vanuit te vliegen naar de Bahamas. Na de Bahamas ga ik naar New York, Philadelphia en uiteindelijk naar Washington DC om vervolgens naar huis te vliegen. Ik verlaat de Verenigde Staten op 1 januari, dus heb nog zo'n drie weken om het land te zien (en te zonnen op de Bahamas)! Maar goed, daar zullen jullie vast nog wel meer over horen in latere berichten.

Twee weken geleden was het Thanksgiving, en zoals ik al had vermeld ging ik met mijn huisgenootje Shelbi mee naar huis. De appeltaart die ik had gebakken zag er goed uit en hij smaakte (gelukkig) ook goed. Op donderdag (Thanksgivingdag) werden we wakker gemaakt met koffie van de Starbucks op bed. Shelbi's hebben ouders de hele dag staan koken op verschillende gerechten van mac&cheese, tot aardappelpuree, tot groene bonen casserolle, en natuurlijk kalkoen. En alles was echt heel lekker. Jammer genoeg hebben we niet zo lang aan tafel gezeten, wat zonde was van al hun harde werk. De twee dagen daarna moest Shelbi werken. De eerste dag ging ik mee en heb ik aan mijn opdracht voor school gewerkt, om vervolgens te gaan shoppen. Het was immers Black Friday. Die avond gingen we eten bij een sushi restaurant omdat Shelbi's oudste broer jarig was (ja, op dezelfde dag als Sabine!). Al met al was het een erg gezellig weekend en ik heb één van de recepten meegenomen voor thuis.

Dit weekend had ik een feestje van Off Off Broadway. Iedere speler kreeg daar een 'paper plate award'. Letterlijk een soort prijs op een papieren bordje. Iedereen moest dat voor iedereen invullen, en de beste werd gekozen per persoon. De mijne zei: Het meest waarschijnlijk om onze harten mee te nemen naar Nederland. (Zie fotos)

Zoals ik al vaker heb geschreven, sport is hier een groot onderdeel van de studentencultuur. Het basketbalseizoen is net begonnen en dus moest ik naar een wedstrijd toe. Ondanks dat ik eigenlijk moest leren, heb ik de hele wedstrijd uitgezeten. En we hebben gewonnen hoor!

Sinds dinsdag ben helemaal vrij. Vorige week waren mijn laatste lessen en eindpresentaties. Op dinsdag had ik nog twee tentamens en moest ik een opdracht inleveren. En nu ben ik dus helemaal klaar, wat best wel een beetje gek is. Heel langzaam komt het besef dat ik hier waarschijnlijk nooit meer terug kom en waarschijnlijk ook de mensen hier nooit meer ga zien :( Mijn laatste dagen besteed ik dan dus ook aan de laatste dingetjes regelen en leuke dingen doen met vrienden. Vandaag ga ik schaatsen en de vorige paar dagen heb ik gegeten met mensen en Hairspray live gekeken. Wat wel super leuk is, is dat ik op mijn reis ook nog wat mensen ga ontmoeten. Het plan is om nieuwjaarsavond te vieren in Washington DC met Julia waarna ze me naar het vliegveld brengt! Daar heb ik nu al zin in. Het eerste dan.


Funfact: Volgens mij heb ik dit nog nooit verteld, maar één van de eerste dingen die me opviel toen ik hier aankwam, is dat auto's aan de voorkant geen nummerplaten hebben. In de staat South Carolina zijn auto's niet verplicht dat te hebben (dat kan dus anders zijn in andere staten en is dus eigenlijk een heel gedoe). Sommige auto's hebben dus echt een groot kaal oppervlak aan de voorkant. Andere auto's, echter, hebben een persoonlijk nummerbord. Zoals een USC gamecock of zelfs een playboy teken. Het nummerbord op de achterkant is ook wat creatiever dan in Europa. Elke staat heeft zijn eigen design en die van South Carolina is blauw met een palmboom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 9451

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

University of South Carolina

Landen bezocht: